Sara and me!


Love Love Love!


Saura and me! <3



En morgon för 14 år sedan satt familjen samlade vid frukostbordet. Vi åt rostade mackor, vilket var och fortfarande är en favorit hos familjen Persson. Jag kommer ihåg att pappa skötte brödrosten, eftersom han var störst och äldst antar jag?! Jag hade börjat på fotboll, men eftersom det inte fanns något tjejlag på den tiden så fick jag börja spela med killarna. Jag gjorde kanske inte succé, men jag var garanterat inte den sämsta spelaren. Denna morgon började vi diskutera vad jag skulle göra på min fritid, var fotboll verkligen det Caroline Persson från Klågerup skulle hålla på med? Nu i efterhand tror jag inte pappa gillade att jag sparkade boll med grabbarna, han var helt enkelt rädd om mina ben. Pappa kom med förslag om vad jag skulle göra istället. Du kanske vill börja simma? spela Badminton? Tennis? Friidrott?   
Jag nappade på friidrott, och någon vecka senare gjorde jag min första träning för Malmö AI. Ett halvår senare när vi tränade på den bästa stadion som finns (Malmö stadion), så kom det en flicka i min ålder med sin pappa. Denna flickan ville också börja på friidrott, precis som jag ville. Vi blev genast vänner, och flickan heter Sara =) Efter många år valde jag att sluta på friidrott, och börja lira boll igen. Jag och Sara lovade oss själva att inte förlora kontakten, bara för att jag slutade, men det gjorde vi knappast. Friidrotten gav mig en bra grundkondition  och en otroligt bra vän =) 

Kommentarer
Postat av: Johanna

aawww... :)

2009-08-25 @ 11:10:44
URL: http://20mars.blogspot.com
Postat av: sara

naaw så söt du e!! blir ju helt rörd:D

2009-08-30 @ 15:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0