Så himla onödigt!

Det har varit en jäkla trist dag idag. Imorse var jag på ganska bra humör, var iväg och solade i Staffanstorp, och sen stack jag till Svedala för att ta Max på en runda. Bestämde mig tillslut för att åka till skogen efter många om och men, tänkte jag skulle gå samma runda som jag och johanna gick för en vecka sedan, men det skulle jag aldrig ha gjort...

Det tog cirka 40 minuter för mig att gå 3 kilometers rundan med Max, jag såg ett rådjur på nära håll, tog lite kort på vår fina hund, det var härligt när vinden blåste en i ansiktet. Sista backen upp till parkeringen var dock lite jobbig, och värre skulle det bli. När jag började skymta pappas bil, stod där ett ungt par ganska nära bilen och tittade på den. Redan då fick jag en konstig känsla i magen. När jag kom närmre såg jag det som jag redan hade anat, någon/några hade gjort inbrott i bilen. Sista biten gick jag fortare och fortare, jag kom fram till paret som stod där och den ena frågade "Det har du inte haft innan?" (eller något liknande, kommer inte riktigt ihåg var nog mest chockad). "Klart jag inte har haft det innan, det har hänt under tiden jag varit borta" svarade jag. De hade krossat glaset på passagerarsidan efter att försökt bända upp dörren på förarsidan men inte lyckats, riktiga losers! Jag hade gömt min väska under ett paraply i bilen och den var borta, men innan jag gick tog jag ut plånboken och la den i handsfacket, och där hade dom inte kollat (amatörer).
Grattis, ni fick med er en falsk prada väska, möjligtvis några kvitton från slagthuset!
"Giljotinen borde vara ett minimistraff" (Johan Glans)

Vilka människor gör något sådant? Antar att de var över arton eftersom de hade rivstartat därifrån då man såg märken i marken. Har ni inget jobb att sköta, eller en skola att vara i?

Känns som de har väntat på att man begav sig iväg och sedan slagit till, ganska obehagligt...

Eftersom internet här hemma är lite trögt, går det inte att ladda upp några bilder, så det får komma senare. Nu ska jag sova och imorgon bitti ska jag lämna in bilen!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Så trist! Vet exakt hur du känner dig då jag haft inbrott 4grr tror jag!

2009-02-27 @ 14:42:25
Postat av: Doedmannen

Man blir lack.

2009-03-01 @ 20:31:51
URL: http://aetmej.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0