Caroline vs Carro

Caroline betyder "fri kvinna". Fri? Jag är fast i Klågerup, en liten jävla ort som bara blir tråkigare och tråkigare.
Om man heter Caroline får man direkt smeknamnet "Carro". När jag hör Carro, så tänker jag på vår lärobok i årskurs 3, där fanns en hund som hette Carro. 

Min mamma kallar mig oftast för Carro. "Carro, vill du ha kaffe?" (nej tack min mage blir dålig då), "Carro, jag kommer om en stund igen"osv. 
Den enda gången min mamma alltid använder "Caroline" istället för "Carro", är när hon är rädd eller orolig och pratar allvar med mig. Till exempel när jag är irriterad på något eller stressad och kör lite fortare än vad jag borde, då säger mamma alltid "Caroline snälla!.... Snälla Caroline...".

Caroline är sjukt mycket finare än Carro. Det är okej om mina nära och kära kallar mig Carro, men ni andra, var god använd Caroline!

Det är måndag, ingen träning, längesen man fick lön, och jag bor i Klågerup, där av detta lilla inlägg :D 




  








Kommentarer
Postat av: sandra

Hahaha, "var god använd Caroline" :D

2010-02-24 @ 15:45:37
URL: http://sandrasabic.blogg.se/
Postat av: christoffer

jag är 24 år, inget jobb, inget körkort, bor i klågerup igen...och får aldrig lön hahahaha

så sluta gnäll ...:) hihi

2010-03-02 @ 20:49:42
Postat av: Johanna

men caroline!! (lägg märke till att jag var god och använde caroline ^^) kom hit till kalmar o plugga farmaci då vet ja! ;) lajbans! :D

c ya soon!!

2010-03-04 @ 09:52:28
URL: http://johannawithlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0