Eskil

Eftersom jag har sovmorgon idag valde jag att stanna uppe lite längre igår. Låg i sängen med datorn framför mig. Kollade först på "Himlen kan vänta - ett år senare". För er som inte vet vad det är för något, så handlar det om en handfull personer som alla lider av allvarliga sjukdomar. De flesta lider av cancer, men även en som har ALS (nervsjukdom). En timme varade programmet, och jag bölade igenom halva. Han som hade ALS (han dog i september förra året), var helt otrolig. Trots att man såg hur sjuk han hade blivit så verkade han ändå glad och njöt av livet. Många tankar går runt i ens huvud när man ser sådana program. Tänk om det skulle hända en själv, eller någon i sin närhet...
Eftersom jag inte ville somna efter att ha bölat i en evighet, så satte jag på det nya programmet "Glamourama". Verkligen ett helt annat program, där deras problem känns så jävla löjliga jämfört med personerna i "Himlen kan vänta". De tre tjejerna som man får följa i Glamourama, deras problem är vilken klänning de ska ha på sig vid premiären av "snabba cash", eller att de inte får plats med alla sina kläder i sin megastora garderob (nejdå jag e inte avundsjuk :P). Vi har alla olika problem, bara att vissas är grymt mycket större än andras.


"Himlen kan vänta"


Två av tjejerna från "Glamourama"


Läste om en bok imorse i tidningen. Den heter "Eskil - riddaren av syrénbersån" och handlar om hur en kvinna som fått hur många missfall som helst tillslut blir gravid, och är överlycklig. När pojken föds så är det något som inte är helt som det "ska vara". Pojken är lite annorlunda jämfört med alla andra. Pojken har down syndrom, och sjuksköterskorna råder paret att överge pojken. Men det ville såklart inte de nyblivna föräldrarna, och deras kärlek till sonen är starkare än någonsin.
Har inte läst boken, men jag ska definitivt göra det.

Men nu ska jag hoppa in i duschen och sedan fånga dagen...














Kommentarer
Postat av: Johanna

åååhh vet inte om du sett den redan... men det finns en blogg som skrivs av en 23årig tjej med ALS, helt underbar blogg! www.gmlt.se :)

2010-03-04 @ 09:56:01
URL: http://johannawithlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0