Långbenar varför finns ni?

Har nyss tagit livet av en långben, skönt när det var över, men själva jakten hatar jag, och då menar jag verkligen hatar. När man först upptäcker att man har en långben på sitt rum, så får jag alltid lite panik, ni vet när den kommer flygande med sina äckliga jävla ben. Det första jag gör är att springa ut från rummet, så den inte kan sätta sig på mig. Därefter kallar jag på pappa, förr funkade det, då kom han upp och dödade långbenen, men nu påstår han att jag är gammal nog att göra det själv?! Måste ju döda den, så sedan brukar jag smyga in, tittar runt för att se var den tog vägen. Därefter ska man hitta något som man kan smälla den med, något som inte är så värdefullt, idag blev det 2008 års kalender (varför har jag sparat på den? var det ett bra år?). Sen kommer det till själva dödandet, och det är nog det värsta, inte för att jag tycker synd om den, vill bara att den ska dö, tycker snarare synd om mig själv som ska utsättas för denna uppgift. För tänk om den precis innan jag slår till den, tänker att "åh nej hon kommer döda mig, bäst jag flyger härifrån". När långbenar flyger, så flyger dem alltid mot en, har ni också märkt det? Precis som någon jäkla attack, och det är det som jag får panik över. Jag brukar dock lyckas med att döda den på första slaget, och om jag väl gör det så kommer det alltid ett skrik. Eller ja, om jag inte lyckas döda den, så kommer det också ett skrik, plus att jag snabbt rusar ut från rummet. Då brukar man höra pappa där nere "Vad skriker du för?". Ni som känner min pappa, vet att hans hörsel inte är den bästa, men han hör när jag skriker.

När man hämtar dammsugaren är man lugn igen, och glad över att ha ett långbensfritt rum =)

Idag lyckades jag döda långbenen, synd att jag dödade den på ryggstödet på min bäddsoffa bara, och att jag om två minuter ska ligga 10 cm från långbenens dödsplats. Micke försökte lura mig, han menade att långbenens ägg skulle komma ut när man dödar den. Gick nästan på det, om man är så äckliga, fula och meningslösa som långbenar är, så förvånar det inte mig det minsta om de vill sprida sig bara för att jävlas!

 

Nej nu måste jag sova, bara jag inte drömmer om långbenar ikväll!!


Kommentarer
Postat av: sandra

HAHAHA... KILL IT - THEN GRILL IT!!!

2010-06-17 @ 11:50:44
URL: http://sandrasabic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0