Hemmaplugg

Fast jag lovade mig själv att inte snooza imorse så gjorde jag fan ta mig det :P steg upp 10:30, lagom utvilad =)

Efter lite frukost satte jag igång med arbetet, och jag blev klar ungefär vid 14. Jag hoppas bara att jag har förstått uppgiften rätt, så att jag inte skrivit helt fel, men jag får hoppas på det!
Loggade in på min sida på csn efter pluggandet, och såg att beslutet hade kommit. Jag får inget bidrag, jiho! Sedan satt jag i kö, ett ganska bra tag, och när jag väl kom fram och personen som jag pratade med först kopplade vidare mig till en annan så bröts det såklart! Måttligt irriterad ringde jag csn igen, och denna gången kom jag fram till en person. Hon var ganska otrevlig, då hon inte ens lyssnade på vad jag sa. Men hon märkte väl att jag blev irriterad, så när hon sedan skulle koppla vidare mig till en annan för att hon inte kunde hjälpa mig, så lät hon mycket vänlig.

Kom tillslut fram till en kvinna från gotland, härlig dialekt det där =) Hon kunde iaf svara på mina frågor. Så nu ska jag skicka in ett intyg från skolan att jag har läst där i 3 veckor, vilket motsvarar 15 YH poäng. Det var de som jag fattades för att kunna få bidraget. Blir säkert ännu tuffare framöver för att kunna få olika sorters bidrag... Det är det som svenska folket har valt.

Det roliga är att många (iaf några som jag vet) av de som tycker att Sverige är ett "Bidragssverige" är människor som själv har kunnat växa upp för att det just finns bidrag att få. Konstigt att man sedan går emot det, tycker jag iaf.

Och det här med Sverigedemokraterna är ganska sjukt egentligen. Ni vet Hitler (?) han var också högerman och SD är höger... Inte för att man ska jämnföra Hitler med Jimmie Å, men var är Sverige på väg egentligen?
Fast det är klart man ska få ha sina åsikter, men jag hade aldrig röstat in ett parti som Sverigedemokraterna. Även om jag håller med om att invandringspolitiken borde ses över duktigt. 

Jag tror att om Anna Lind fortfarande levde och om Olof Palme inte blivit skjuten av? Så hade Sverige sett annorlunda ut idag. Lite konstigt att två från samma parti blir mördade, något som är ännu mer konstigt är väl att ingen vet vem som mördade Olof Palme, eller finns det kanske någon som vet? Jag tror fan att det finns en del som vet vem som mördade Olof Palme. Inte fan var det Christer P. Hela utredningen har ju varit så jävla dålig så man börjar ju undra vem det är som ligger bakom mordet...

Nej jag säger som man sa om Skånepartiets politik "Släppa spriten fri och göra bredare trottoarer"! Eller inte.


 Ganska jobbigt att springa i skogen idag, och ganska jobbigt att göra 150 sit-ups, men nu mår jag prima!

Kommentarer
Postat av: Anonym

för att se det från den ljusare sidan, det var ungefär 94 % av sveriges befolkning som INTE röstade på SD. Och ekonmin har precis varit i kris. Jag tror inte vi har så mycket att oroa oss för. Och 2014 åker SD ut.. deras politik är skruvad och att dom inte skulle vara främlingsfientliga är ren humor. Fy fan.

2010-09-21 @ 21:53:25
Postat av: evelina

Carro, du skulle sett Debatt precis, där fick SD fram sitt budskap! Det finns på SVT's hemsida, surfa in där och kolla. Snälla, jämför inte Åkesson med Hitler! Killen är ingen rasist, han höjer bara rösten över den usla invandringspolitik som ALLA andra 7 partier i riksdagen blundat för i mer än 20 år!

Och om du nu drar likheter med Hitler om högerfolk, varför inte då nämna Reinfeldt och Hägglund med?

Då kan man ju jämföra med Ohly och Sahlin, som då med andra ord har Stalin som förebild? Han var ju än värre än Hitler. Stalin svalt, avrättade och skickade iväg flera miljoner av människorna i Sovjet. Nej, läs på lite på SD's hemsida så förstår du också varför det både är höger och vänster-folk som valt att rösta på dem detta valet!

2010-09-21 @ 22:00:42
URL: http://evelinasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0