HLR plus Ergonomi

Det var just det som stod på schemat idag i skolan. HLR tränade vi på en docka som kallades MiniAnne. Trodde att HLR skulle vara a piece of cake, men vet ni hur mkt man måste ta i när man gör kompressionerna? Och det är ju inte som i Baywatch, där man typ gör 5 stycken och sedan blåser i munnen, utan det är 30 stycken! Och så ska man hålla på tills ambulansen kommer!

På eftermiddagen hade vi en intressant föreläsning om ergonomi. Tror faktiskt jag lyssnade hela eftermiddagen och det händer inte ofta :P När jag kom hem skrev jag en rapport om föreläsningen och skickade in den. Nu ikväll har jag tränat, inte speciellt jobbigt då vi har ett annat spel där vi spelar i zoner. Detta innebär att anfallarna typ ska stå uppe i hörnen och ja typ bara stå :P Boring as hell!

Därför ska jag ställa klockan på 05:30 imorgon så jag hinner träna innan skolan, wiihoo! Nu blir det strax bingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0