Dagens ämne: Kärlek och mat.

T fick välja ämne, så ikväll ska jag fundera kring kärlek & mat.

Mat är jäkligt gott, men inte alltid (till exempel dagen efter, eller efter en kraftig magsjuka, eller om du är så mätt att du inte kan röra dig, då är inte mat speciellt gott). När man får frågan "Vad är din favoriträtt?" så tänker jag alltid Ja vad är min favoriträtt egentligen? Om man liksom bara får välja en sak bland all mat som finns. Mitt svar blir oftast När jag var liten så var min favoriträtt Pytt i panna, för det har jag skrivit i min "mina vänner bok". Men hur gott är pytt i panna egentligen? Pytt i panna är ju bara rester från andra middagar man har haft. Och varför svarar jag vad som var min favoriträtt  för 12 år sedan då frågan var vilken maträtt jag dyrkar just nu?!?  

Det finns många som har en enorm kärlek till mat, och vissa dagar har jag nog också det. Det händer ibland att jag kommer på mig själv att tänka flerar timmar framåt på vad jag ska äta, och det är ju ganska sjukt egentligen. 

Just nu tänker jag inte på vad jag ska äta, nu tänker jag snarar på vilken tandborste jag ska använda ikväll för jag har ju så jävla många!! Har öppnat ganska många samtidigt, vill ni veta varför? För att jag vill ha alla själv, vem vill använda en begagnad tandborste liksom? Nå jag har varit ganska givmild för både mamma och pappa har fått vars en idag. 

Nå vad är min favoriträtt..................... Mammas kycklinggryta! obsobsobsobs HEMLIGT RECEPT!   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0