Plus-dagen

Hade några dagar tidigare sagt till H att det kändes lite "konstigt" och jag borde få mens imorgon annars är det något. På jobbet 2 dagar senare så gick jag bara runt och tänkte på om jag skulle köpa med mig ett test hem efter jobb eller inte. Mensen var ju trots allt 1 dag sen och brukar ha bra koll på när den ska komma. 
Efter jobb gick jag in om Apoteket och köpte ett test. Kassörskan sa till mig att vänta med att ta det till imorgonbitti då det ger ett starkare resultat med morgonurin. Så fort jag kom hem gick jag in på toan och kissade på stickan och direkt gav den utslag (hade aldrig kunnat hålla mig till morgonen).
Blev glad men chockad :-)
Sprang ner till kronprinsens apotek (kunde ju inte ta samma) och köpte ett till för att vara på säkra sidan.
H hade fotbollsträning så jag skickade ett sms till honom att jag skulle ta en PW till limhamns IP så kunde vi gå tillsammans hem. Den roligaste PW:n någonsin. Gick som om jag vore bäst och gladast i världen. Gick och log för mig själv hela vägen, folk jag mötte undrade nog vad mitt problem var. Påvägen hem från Limhamn stannade vi och käkade och då berättade jag för H att han skulle bli pappa :) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0